« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

CineForum: Charlatán. Metges, herbolaris i estafadors.

divendres 1 d'octubre - 18:00 - 20:30

Fundació Enllaç

C/ Rossello 328 / Passsatge Roger de Flor, 14
Barcelona, Barcelona 08025 Espanya
+ Mapa de Google
Charlatan, la pel·lícula

Us proposem una història. Una història real. La vida de Jan Mikolášek, un conegut herbolari txec que als anys 50 diagnosticava i curava persones a patri del seu coneixement de les plantes. A les persones que li demanaven consell els feia fer també dieta i algun canvi de vida. Aquest herbolari atenia persones amb pocs recursos, però en la seva consulta t’hi podies trobar gent important de la Txecoslovàquia del moment, fins i tot el president d’aleshores, Antonín Zápotocký.

Els mètodes diagnòstics de Mikolášek i la seva fama van cridar l’atenció del règim comunista del país.  Txecoslovàquia. El varem arrestar acusat d’haver matat algun dels seus pacients. A la vida real, Jan Mikolášek va ser jutjat i condemnat el 1959 per delictes fiscals, però no per assassinat, com se l’acusava. Va ser alliberat el 1963 i va morir el 1973.

El debat

Aquesta és la història que explica la pel·lícula Charlatan, d’Agnieszka Holland. En el CineForum de la Fundació Enllaç parlarem de la pel·lícula i de metges, d’herbolaris i d’estafadors. En el moment en què ens trobem, hi ha qui pensa que amb un got de lleixiu es pot curar la COVID. Si us plau, no ho proveu!

Recorda…

Detalls