« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

“L’animal que parla”, la poesia de Josep-Anton Fernàndez

dimecres 12 de maig de 2021 - 19:00 - 20:30

Activitat virtual

Avui celebrem una sessió extraordinària, la presentació en streaming del darrer poemari de l’amic i col·laborador de la Fundació Enllaç Josep-Anton Fernàndez,L’Animal que parla. La presentació del llibre la farà el també poeta i escriptor Biel Mesquida.

En aquesta pàgina hi trobaràs què diu l’autor sobre el seu llibre i algunes apunts de la seva carrera professional. Si vols conèixer més detalls de l’esdeveniment consulta l’enllaç següent:

Connectat al canal de YouTube de la Fundació Enllaç, dimecres dia 12 a les 19:00 hores:

Sobre L’Animal que parla

Així és com es presenta el darrer llibre de poesia del nostre amic i company:

Sovint, quan es parla de poesia, es diuen coses com ara “X és un gran poeta perquè té molta llengua”, o “té un gran domini de la llengua”. Però aquesta idea (el “tenir molta llengua”, el domini de la llengua) em sembla insatisfactòria i fins i tot sospitosa, perquè potser és preferible que la llengua el tingui a un.

L’animal que parla és un poemari sobre els efectes de la paraula en el cos i en l’ànima, i sobre els afectes que la paraula vehicula: sobre el parlar i sobre el dir.  L’ésser humà és un animal que parla. Als humans, la paraula ens permet expressar-nos i pensar, i construir els nostres afectes, la xarxa de vincles que establim amb els altres.

Però el llenguatge també ens imposa uns límits a allò que podem comprendre, concebre i expressar. Alhora, l’ésser humà és un animal que experimenta passions, apetits, plaers i dolors que són més ençà de la paraula i van més enllà d’ella.

En l’animal que parla, la carn es fa paraula.

(Pots continuar llegint aquest text a l enllaç)

Coneixes Josep-Anton Fernàndez?

Joxep-Anton Fernàndez

Les persones que seguiu habitualment les activitats de la Fundació, sabeu que un cp al mes, cell condueix una trobada que anomenam Espai de debat i reflexió.

És investigador, crític, poeta i professor de Llengua i Literatura Catalanes de la Universitat Oberta de Catalunya. És doctor en Llengües Modernes per la Universitat de Cambridge.

Fins al 2006 va ser professor de literatura i cultura catalanes i cap de la secció d’Estudis Hispànics a Queen Mary, Universitat de Londres, on també va crear i dirigir el Center for Catalan Studies.
Ha publicat nombrosos articles sobre literatura, cultura, cinema i televisió catalans en diverses revistes internacionals i nacionals, i és autor del llibre Another Country: Sexuality and National Identity in Catalan Gay Fiction i coordinador dels volums El gai saber: Introducció als estudis gais i lèsbics, així com Calçasses, gallines i maricons: Homes contra la masculinitat hegemònica, amb Adrià Chavarria.
  • La imatge de la capçalera: Rembrandt van Rijn. El sacrifici d’Isaac (1635). Museu Estatal Hermitage, Sant Petersburg.

Detalls

Data: