« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Què passa quan ens fem grans?

divendres 18 de novembre - dissabte 19 de novembre

Centre LGTBIQ+ de Barcelona

Comte Borrell, 22
Barcelona, Barcelona 08015 Espanya
+ Mapa de Google
Cartell de la Jornada Anual del Centre LGTBI de Barcelona

Què passa amb les persones LGTBIQ+ quan ens fem grans? Aquesta pregunta és el punt de partida de la IV Jornada anual del Centre LGTBI de Barcelona, que els dies 18 i 19 de novembre reunirà diferents persones del món dels activismes, les polítiques públiques i l’acadèmia per repassar trajectòries i històries de vida i reflexionar plegadis al voltant de temàtiques com el desig o els models d’habitatge.

Divendres 18 de novembre

A les 16 hores, amb una taula rodona que arreplegarà els testimonis d’activistes històriques del moviment LGTBI com Jordi Petit, Núria Casals o Norma Mejía.

A continuació veurem juntis el documental “Les invisibles” (França, 2012), que repassa les històries de vida d’homes gais i dones lesbianes que van patir el rebuig i la discriminació a França quan eren joves.

Dissabte 19 de novembre

Tornem a les 10 amb una taula rodona per explorar quins canvis es produeixen en les maneres d’estimar, desitjar i viure la sexualitat de les persones LGTBI amb el pas dels anys. Perfils diversos com el de la vedette Dolly van Doll, l’activista Ana Ara o el jurista Ricard de la Rosa compartiran els seus punts de vista i experiències.

A les 12 ens reunim per parlar de convivència i de diferents models d’habitatge respectuosos amb les orientacions del desig, les identitats de gènere i l’autonomia de persones grans LGTBI. Residències per majors LGTBI, edificis d’habitatge cooperatiu, co-housing, pisos compartits… quines són les diferents alternatives que se’ns presenten?

En parlaran Federico Armenteros , president de l’organització estatal per persones grans LGTBI Fundación 26 de Diciembre; Eduard Cabús Viñas, tècnic del departament de Gent Gran de l’Institut Municipal de Serveis Socials i Joan Andreu Bajet, patró fundador de la Fundació Enllaç i històric activista del moviment LGTBI a Catalunya.

Participació

La participació en la Jornada és lliure fins a completar l’aforament de la sala d’actes del Centre LGTBI i no cal inscripció prèvia. Totes les taules rodones comptaran amb interpretació en llengua de signes catalana.

#QuanEnsFemGrans

Detalls