Carregant Esdeveniments

« Tots els esdeveniments

El CABARET del maig

divendres 1 de maig - diumenge 31 de maig

Hem suspès les activitats presencials, però si vols ens pots trobar cada dia al cabaret El Coviret, l’espai de la Fundació Enllaç on cada dia compartim amb tu un enllaç a un vídeo. El criteri de la selecció és que ens agrada, pel que sigui, ens agrada. Varem començar a fer-ho l’u d’abril i d moment continuem. Acceptem també les teves recomanacions. comunicacio@fundacioenllac.cat.

28 de maig – Bandes sonores d’avui

La nova ficció seriada  té bandes sonores tan extraordinàries. En la sèrie Babylon Berlin el tema  Zu Asche, Zu Staub no passa desapercebut. Així l’interpreta l’Orquestra simfònica danesa. Una sèrie ambientada en l’Alemanya del primer terç del segle XX. A l’inici de la peça hi podeu sentir un Teremin.

27 de maig – 3 cançons meravelloses (3)

Just the Way You Are. Harry Connick Jr.

26 de maig – 3 cançons meravelloses (2)

Love Is Here To Stay. Per Tony Bennet i Diana Krall.

25 de maig – 3 cançons meravelloses (1)

It Had To Be You. Per Barbra Streisand i Michael Buble!

24 de maig – Ni hablar del peluquin

Hauràs sentit  alguna vegada l’expressió “Ni hablar del peluquin“.  L’origen és d’una comèdia musical de l’any 1943, “Canelita en rama”. Una noia tenia arranjat el casament per diners amb un senyor que
que acostant-se el casament va decidir posar-se una perruca per dissimular la calvície.  A la noia, l’invent no la convencia. La resposta de la mare de la noia era: “Hija mia, / como vienen como el ?, / andando a la Sagristia! / Y ni hablar del peluquín“. Qui canta és Juanita Reina. (Així ho ha explicat Antonio Baños amb Llucia Ramis al Via LLiure del Xavier Bundó a RAC1)

23 de maig – Un dia especial!

I avui, Lucrècia! El 23 fe maig. Un dia especial. Per què? Perquè quan sents cantar Lucrècia, el dia es torna especial! Como fué

22 de maig – El legendari Ray Charles

El mític pianista i músic de jazz Ray Charles acompanya la coral The Voices Of Jubilaton i interpreten plegats l’himne gospell Oh, Happy Day. És l’any 2006. (També podeu veure tot el concert!)

21 de maig – Avec ma gueule de métèque (Amb ma cara d’estranger….)

Marina Rosell interpreta Le métèque, de George Moustaki amb Paco Ibáñez. Homenatge de  l’artista catalana al cantautor d’origen grec i gran amic seu. En el 23è Festival de Guitarra de Barcelona (19 d’abril de 2012). Fragment del documental-concert emès a TV3.

20 de maig – Parlen, canten i ballen!

En un cabaret dels que ja no en queden hi havia música i balls i també números còmics. Que la Guillermina Motta és de mena còmica, qui ho dubte! Però el Joan Manuel Serrat! Mira aquesta parella: la Motta i el Serrat en el show de l’any de la cataplum!  “Les Gullermines del rei Salomó“. Parlen, canten i ballen! Com en un cabaret!

19 de maig – Avui màgia pop!

Antonio Díaz, el mag Pop, va anar al programa En el Aire d’Andreu Buenafuente. No us perdeu el truc en que es teletransporta des del plató de la Sexta a Nova York i torna!

18 de maig – Que què fa la música?

La melodia que sona en l’enregistrament que et proposo avui la coneixeràs de la pel·lícula “Brokeback Mountain”. L’interpret és l’argentí Gustavo Santaolalla, el creador de la peça. Hi ha temes musical eces i interpretacions que tenen… esperit!

17 de maig – Dia Internacional contra l’homofòbia.

Per avui, un tema musical mític de la cultura gai. El cantant George Michael va sortir de l’armari -per força- l’any 1998, després que es fes púbic el seu arrest per la policia de Califòrnia. El van enganxat fent sexe en els lavabos d’un part públic a Beverly Hills. Sí, tot sona a pel·lícula. George Michael va ser condemnat a realitzar treballs per a la comunitat. comunitaris. D’aquell incident en va sorgir el tema de ritme discoOutside”.  A Espanya va ser el país d’Europa on el tema va tenir més èxit, segons les llistes d’exits de l’època. El vídeo és un treball interessant, en l’època! I la lletra, polèmica! Estem en un cabaret!).

16 de maig – La Sra. Cole! Una altra vegada!

Ahir fèiem un enllaç amb Natalie Cole interpretant This Will bé, un dels seus grans èxits, l’any 1975, quan es va estrenar la cançó. Avui repetim tema musical i artista, però en una actuació del 2011, trenta sis anys després. Amb els anys, encara més brillant!

15 de maig – La Sra. Cole!

El passat mes d’abril va fer 45 anys que la cantant Natalie Cole va presentar This will bé, un cant d’un amor esperançat. El tema va ser un èxit clamorós! I es manté tan fresc com el primer dia! L’octubre d’aquell any, Natalie Cole interpretava la cançó en directe en el concret que poeu veure en el vídeo.

14 de maig – La Sardà

Avui he llegit en un diari
Que pel Guinardó passeja un sàtir

13 de  maig – Nacha Guevara

Un fragment de l’espectacle estrenat el febrer de 2014 a la Plaça del Museu d’Art Contemporani de la província de Buenos Aires) Les cançons que mai vaig tornar a cantar“. Cançons dels anys 60. Al piano: Gerardo Gardelin

12 de maig – Inoblidables melodies

Ryuichi Sakamoto ha creat melodies que no oblidarem mai. Com ‘Merry Christmas Mr. Lawrence‘.

11 de maig – Un tònic  irlandès

El creador de l’espectacle Lord of the Dance, Michael Flately, i membres de la seva companyia actuen en programa nocturn de televisió d’Stephen Colbert.

10 de maig – Una moneda per un pallasso de carrer!

Karcpcha, un pallasso que actua al carrer a diverses ciutats del món va ser a Barcelona. Així es guanya la vida!

9 de maig – Un amor especial

De veritat Si es tractes de triar un tema que mostri la bellesa musical de Maria Dolores Pradera no seria aquest. Però parla d’amors especials. I amb el muntatge d’imatges, tot plegat és curiós! (Si vols, escolta-la cantar Como han pasado los añosVolver (amb Raphael) o De carne i hueso.

8 de maig – L’evolució de l’espècie!

Com ha canviat el ball des del rock i els musicals dels anys 50 fins els ritmes actuals. En sis minuts!

7 de maig – Repte superat!

Una Lip Sync Battle és una batalla en que algú fa veure que canta una cançó. En aquest cas és l’actriu Kathy Bates  -de 72 anys- que no té cap mena de vergonya tot i que ja no és una nena, de cantar -bé, fer veure que canta- un dels gran temes de l’increïble Bruno Mars, el rei del ritme: “That’s what I like”. La Bates té moltes taules, molts escenaris als seus peus i sap com superar el repte!

6 de maig – Somia!

Per canviar primer ho has de poder somniar. Sense somnis, no hi ha canvis, ens diu el Barcelona Gai Men’s Choir en aquesta vídeo creat amb motiu del confinament. (Tenia ganes d’incloure un vídeo del BGMC! I per fi l’he trobat!)

5 de maig – La vida comença avui!

Quaranta cinc actors i actrius de la companyia del musical La Jaula de las locas, èxit de públic a Barcelona i Madrid, s’han ajuntat i canten La vida empieza hoy. Un vídeo penjar a les xarxes que ens ha arribar per recomanació vostra.

4 de maig – I continuen les grans dames

L’actriu i cantant Ute Lemper, des del Palau de la Música de Barcelona, interpreta Mac el navalla, de l’Òpera de tres rals.

3 de maig – Això és una dama!

Poques paraules. La gran Mina canta Oggi sono oi.

2 de maig – Un mestre de la dansa

Aquí, la dansa de la serp del gran mestre i revolucionari del ball Bob Fosse davant d’El Petit Príncep (1974). Per cert, veient aquest ball, diries que s’hi va inspirar? Bé, això és un mestre! Algú que inspira!

1 de maig – En una tertúlia de ràdio.

Continua El Coviret… Com a mínim fins la tercera fase de desescalada. Bé, ja ho veurem. De moment, aquest mes de maig. Al nostre cabaret particular no hi podien faltar Les Luthiers! Encara no fa deu dies que va morir Marcos Mundstock, membre del grup. Aquí el podeu veure en una tertúlia de ràdio.

Vols visitar El Coviret de l’abril?

Detalls

Inici: