« Tots els esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Berenar amb l’Arseniy: memòria i oblid

divendres 20 d'abril - 19:30 - 21:00

Fundació Enllaç

Carrer del Rosselló, 328
Barcelona, Barcelona 08025 Espanya
+ Mapa de Google

Una vegada més, Arseniy Maximov, psicoanalista de la Fundació, ens convoca a un nou berenar col·loqui. En aquest cas la temàtica és La memòria i l’oblit.

Per que oblidem les coses? Per que de vegades recordem alguna cosa que volem oblidar i oblidem el que volem recordar? Pot existir una subjectivitat sense memòria? Què passa amb la memòria en la vellesa? Pot alguna cosa existir solament en record? Un record feliç, val alguna cosa o gens? Són records enganyosos? Pot un, fer l’esforç de preservar el moment en la memòria espatllar-ho? Tenia raó Kierkegard quan deia que l’únic amor feliç és l’amor-recordo? O són feliços els que no tenen records i viuen en el aquí i l’ara? Val la pena que et recordin els que van a viure després? I que passa amb la memòria històrica? Que passa amb la memòria en la societat de consum? Som tots amnèsics?

Una acollida inesperada!

Des de l’any 2017, que l’Arseniy va iniciar els seus berenars col·loqui aquesta activitat de la Fundació s’ha anat consolidant. Compta amb grup regular de persones que assisteixen a cada sessió i en algunes ocasions la participació ha superat les expectatives. Hem demanat a algunes de les persones habituals quina pensem que és la raó de l’èxit dels berenars amb l’Arseniy. Ens han dit:

L’Arseniy, abans de les sessions ens facilita materials perquè ens puguem preparar els temes, així que les aportacions que fem van més enllà d’una simple opinió i estan argumentades i no són només una simple opinió basada en tòpics“, diu en Pere.

Ell planteja el tema, però no fa una conferència, guia les nostres intervencions. Et fa sentir molt còmode i es crea un clima molt acollidor i respectuós amb totes les opinions“, afirma la Carme.

Detalls

Data: