8 d’abril: Dia Internacional del Poble Gitano

L’Ajuntament de Barcelona, el Consell Municipal del Poble Gitano de Barcelona i les entitats que en formen part, han organitzat una setmana d’activitats amb motiu de la Diada Internacional del Poble Gitano.

En aquesta data es commemora el Primer Congrés Mundial romaní/gitano que va tenir lloc a Londres el 8 d’abril de 1971, i que va instituir la bandera i l’himne representatius d’aquest poble.

D’uns anys ençà la celebració ha agafat notorietat internacional. Barcelona s’hi ha volgut sumar, posant en relleu la recuperació de la riquesa de la cultura gitana i dels seus valors, reconeixent seva història, la llengua i les aportacions del poble gitano, que conformen la cultura col·lectiva de la ciutat.

Ens hi sumem!

La Fundació Enllaç se suma a la celebració i vol fer arribar al l’organització la seva consideració per un poble que forma part de la riquesa de Catalunya com a país i que ha hagut de lluitar, i ho fa encara, contra els estereotips i el desconeixement.