43 SAI a Catalunya: suport LGBTI de proximitat

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, acompanyat de la directora general d’Igualtat, Mireia Mata

Catalunya compta amb una xarxa de 43 punts d’atenció LGBTI de proximitat, els SAI, Serveis d’Atenció Integral.

Els SAI s’adrecen a les persones LGBTI i a les seves famílies que necessitin informació o cerquen assessorament i acompanyament. Els SAI també atenen persones que hagin patit discriminació o violència per orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, o que estiguin en risc de patir alguna situació de discriminació.

El servei

L’any passat els SAI van atendre més de 400 consultes i incidències. Per temàtiques, l’àmbit socio-comunitari va ser el més atès (34%), seguit del sanitari (19%), l’educatiu (16%), el laboral (8%), el vinculat amb l’Administració pública (5%) i el familiar (4%). També van atendre diverses consultes de persones trans* en relació al canvi de nom a la targeta sanitària (Més de 430 persones ja han fet aquest tràmit).

Així ho ha explicat el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, acompanyat de la directora general d’Igualtat, Mireia Mata, en el balanç d’aquesta primera etapa de de desplegament dels SAI, iniciativa impulsada per aquest Departament en coordinació amb el món local en compliment de la la Llei 11/2014 que garanteix els drets de les persones LGBTI i cerca eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.

Per l’any 2020 s’espera que hi hagi més de cent SAI en funcionament: a cada ciutat de més de 20.000 habitants i als Consells Comarcals.

La Fundació Enllaç s’està adreçant a les persones responsables dels SAI per fer-los conèixer l’entitat i els serveis, programes i activitats que desenvolupem.

Els SAI al territori

Consulta la pàgina web de la Generalitat sobre els SAI