27 de gener: Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust

L'entrada al camp de concentració d'Auschwitz

El 27 de gener de l’any 1945 les tropes soviètiques entraven al camp nazi d’extermini d’Auschwitz i n’alliberava els presoners. L’any 2005 les Nacions Unides declaren el 27 de gener Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.

Entre 15 i 20 milions de persones van ser víctimes en Europa de l’horror dels nazis pel seu origen, les seves creences, l’orientació sexual o les idees polítiques. I d’això només fa 75 anys.

Un any més, el Parlament de Catalunya, l’Ajuntament i de Barcelona i molts altres municipis arreu del territori han organitzat actes cívics en Memòria de les Víctimes i per no oblidar aquells fets.

Diumenge 26 de gener, el Centre de Cultura i Memòria El Born de Barcelona organitza la jornada de debat Auschwitz 75 anys després.

Lluís Rambla va parlar en nom de les persones i entitats presents en l'acte en Memòria a les Víctimes de l'Holocaust a Terrassa
Lluís Rambla va parlar en nom de les persones i entitats presents en l’acte en Memòria a les Víctimes de l’Holocaust a Terrassa

La Fundació Enllaç assisteix a l’acte organitzat a Terrassa.

Enguany, el patró de la Fundació Enllaç Lluís Rambla assisteix a l’acte institucional de l’Ajuntament de Terrassa en memòria de les víctimes, dilluns dia 27. Rambla ha parlat en nom de totes les persones i entitats presents. També hi han intervingut diversos representants d’entitats i familiars de persones represaliades, que han encès espelmes en record als diversos col·lectius de víctimes de l’Holocaust

Barcelona recorda les Víctimes de l’Holocaust

A Barcelona, dimarts dia 28, hi ha previst la ja consolidada cerimònia d’encesa de les espelmes en record de les víctimes del nazisme a l’Ajuntament de Barcelona. Serà a partir de dos quarts de vuit del vespre. Representants de l’entitat LGBTI Grup d’Amics de Gais, Lesbianes i persones Trans i Bisexuals (GAG), encendrà una de les set espelmes que representen els diferents col·lectius.

Acte del Parlament de Catalunya.

El també tradicional acte del Parlament de Catalunya previst per dilluns 27 s’ha ajornat per incompatibilitat amb l’activitat parlamentària i es farà dilluns 17 de febrer. En l’acte hi participen l’alumnat del Projecte educatiu en commemoració de les víctimes de l’holocaust.

L'encesa d'espelmes
L’encesa d’espelmes